Min 2009-lista!

{ 2010-01-0110:58:10 } Dagbok | 2 kommentarer


2009 känns så himla last year men bjuder i alla fall på en sån här lista!



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Prinsessan fyllde 1 år och vi hade kalas.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej inte direkt...

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Iida och Tomi, Vivi i sina drömmar...

4. Dog någon som stod dig nära?
Min mormor, älskar henne för alltid och saknar varje dag, Big John, Timothys morfar.

5. Vilka länder besökte du?
Inga alls, bara underbara Svea Rike!

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
Nja, en ring på fingret kanske... PIK PIK TIMOTHY!!!!!

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
16 januari, Julias födelsedag.

8. Vad var din största framgång 2009?
Hmm... Typ nada, men vaddå jag har fått mer läsare på bloggen.

9. Största misstaget? 
Att inte ha gjort mig av med saker som jag borde för att jag ska må bättre...

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har varit sjukskriven typ hela december men vet inte om det räknas som sjuk direkt, kan man vara sjuk i hjärtat?

11. Bästa köpet?
Mina Odd Molly kläder och min nya fina alldeles underbara väska från DKNY!
Sen massa fina saker till Julia men där kan jag inte säga något spec för allt är så himla gulligt!
Bästa presenten är nog Julias postlåda som vi by the way måste sätta upp nu.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Julia och nya lägenheten.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Familj och vänner.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Barapapapap! Haha.. TIK TOK!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare = att vissa personer är så OTROLIGT omogna och inte kan ta sitt ansvar. Att vissa verkar leva i en fantasivärld när man verkligen behövs i verkligheten.
Det bästa = att jag och Vivi leker igen (fastän våra gloridays är är passé har vi fortfarande kul ihop!), att jag och Michis har skapat så många underbara minnen tillsammans. Att Julia har blivit en stor tjej, eller jag vill ju hon ska vara liten men i alla fall.. Att Julia mår bra, att Timothy är världens bästa pojkvän. Att vi inte har fått svininfluensan!!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Åkt utomlands, säkert nått mer men mest det...

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Fyllt in blanketter till Försäkrinskassan, lagt mindre pengar på busskort.

18. Hur tillbringar du julen?
Med bästa familjen och vännerna.

19. Blev du kär i år?
Jag blir kär i Timothy varje dag!

20. Favoritprogram på TV?
Kommer föralltid och för evigt att vara Vänner och Let's Dance.

21. Bästa boken du läste i år?
Men Gud, jag har inte tid med sånt...

22. Största musikaliska upptäckten?
"THE PARTY DON'T START TIL' I WALK IN..." (Johnny, apostroferna sitter på rätt plats!!!)


24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Finaste halsbandet av Michis!

25. Något du önskade dig men inte fick?
Palla vara negativ...

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Timothy var i fjällen med jobbet så jag och Julia bodde hemma hos pappa och Fanny. Jag och Daniel (Julias gudfar som by the way fyller år på samma dag...) hade lite kalas hemma för våra familjer.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att Vivi hade varit med lite mer!!!

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Fierce baby! (och lite Odd Molly också, can you tell I love it?!)

29. Vad fick dig att må bra?
Familjen för alltid!

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Timothy är mitt hockeyproffs... Västerhaninge IF 4ever!

31. Vem saknade du?
Mormor sen hon gick bort!

32. De bästa nya människorna du träffade?
Minne, the muslim, på Increasell AB. Coolast i världen...




Kommentarer
Postat av: carro

snodde din lista ;) den var ju lite kul. god fortsättning på er och pussa julia :D

2010-01-01 @ 22:01:57
URL: http://aliciasmama.blogg.se/
Postat av: Fanny

Haha, jag ska också göra listan!

2010-01-04 @ 09:05:39
URL: http://fannyklaracecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December