Saker att göra hela tiden.

{ 2010-01-0420:17:13 } Dagbok | 1 kommentarer


Önskar ibland att jag inte hade något att göra alls, så att jag skulle ha tid över att göra allting som jag vill göra egentligen. Vara mer med min underbara dotter (jag längtar tillbaka till mammaledigheten), jag vill vara med mina underbara vänner, jag vill vara med Timothy. Jag vill laga god mat och baka, jag vill inreda mer här hemma, jag vill plugga! Känns som om det är så mycket jag vill göra, vet dock inte hur jag ska hinna med allt. Är det bara att ta sig tiden kanske, kan det vara så enkelt. Ibland önskar jag att jag kunder prioritera annorlunda men har kommit på att det finns saker man måste göra. Saker som är helt självklara och det går på som rutin när man gör dem men ibland så känner jag bara usch! Kanske är det dags att jag omprioriterar?

Har de senaste dagarna i alla fall varit upptagen på jobbet. Vi firade som sagt nyår och sen har både Lisa och Sverker hunnit fylla år. Jag har myst med Vivi, lagat mat och kollat på film. Men främst så har jag jobbat, känns bra att göra nytta.
Imorgon blir det jobbet igen, lång dag dock, nio till sex. Kommer vara helt död när jag kommer hem tror jag. Är det så att jag kanske håller på att bli lite förkyld också. Har ont i halsen och känner hur det liksom värker i kroppen. Alvedon innan jag går och lägger mig, gurgla lite med saltvatten också tror jag (det sa alltid mormor till mig att göra... bästa knepet!)
Nu ska jag gå in och krama på Julia som vi försöker få tillbaka i vanliga rutiner igen innan det är dags att börja på dagis igen. Timothy börjar jobba på torsdag och Julia börjar dagis på måndag. Back do everyday skulle man kunna säga!



Kommentarer
Postat av: vivi

love u <3

2010-01-04 @ 21:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December