Kalle Holfve.

{ 2010-03-0608:01:04 } Dagbok | 0 kommentarer


Kalle Holfe 27 februari 1986 - 26 januari 2010. Begravning i Katarina Kyrka den 5 mars 2010. Så stod det på framsidan på häftet man fick när man klev in i kyrkan. Katarina Kyrka var verkligen supervacker!
Hela kyrkan var full, jag tror det var runt 200 personer där, alla klädda i svart och fulla av sorg. 
När klockorna började ringa kom tårarna, "En stund på jorden" av Cornelis Vreeswijk spelades som ingångmusik.
Kalles brors kompis sjöng, riktigt stämmningsfullt. Jobbigast av allt på begravningar tycker jag är när den närmaste familjen ska säga farväl, då brister jag alltid helt och totalt. Alla gick fram till kistan och sa sina sista farväl och sen bar Kalles kompisar från Tyresö Royal Crowns ut honom före alla andra.
Hela dagen igår så gick jag som i en dimma, allting blir så himla annorlunda och jag känner mig nära till tårar hela tiden.
Minnesstund var på Ersta Terassen, English afternon tea. Flera hölll tal och vi alla minndes hur otroligt genomgod Kalle var. Hans coach pratade om när dem var i Ryssland för att spela Jr Em, Kalle var jätteduktig och uttagen till det Svenska Jr landslaget. Klubben gick in och betalade och gav även fickpengar. När turenringen var slut såg hans coach honom vanka fram och tillbaka på sidan, han var alldeles ledsen. Coach går fram och frågar vad som är fel och Kalle säger då... "Jag fick inte spela ett enda spel, min klubb har gått in och betalat för mig och jag fick inte göra det jag skulle!" Sån var Kalle, genomgod och jättesnäll.
I häftet man fick var det bilder på Kalle och hans syskon. En på honom när han var liten på midsommar gav precis den bild av honom som jag kommer ihåg. Jag kommer vi var på deras land, vi badade och Kalle frös aldrig. Vi var och åkte skidor i Trysil med våra pappor, tror det var en utav de roligaste skidresorna jag har varit på, det var liksom aldrig pinsamt tyst när vi umgicks. Jag kommer ihåg alla nyår vi firade tillsammans!

Känns om jag på något vis måste lägga hela den här händelsen bakom mig nu, gå vidare med vardagen. Även om jag inte riktigt vill så ska jag försöka....









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December