Vad har vi för oss.

{ 2010-11-2319:47:26 } Dagbok | 2 kommentarer


Vad har vi för oss här hemma, uppdateringen har varit urusel.
Söndagen bjöd på städning och sen kom mamma med familj förbi på fika. God tårta och, håll i er nu, min mamma fuskade med julmusten. Hon har alltid haft som regel att man INTE får dricka julmust före första advent men hon gjorde alltså ett undantag och ingen är mer glad än jag.
Måndag var jobb hela dagen, inte så mycket intressant att berätta där om jag ska vara ärlig. Jag känner verkligen att jag börjar bli trött i kroppen av att springa runt en hel dag. När jag kom hem väntade köttbullar och makaroner, mumsfillibabba! Kollade lite på tv och sen blev det sängen. Jag och Timothy har nästan bytt sida på sängen också. Det hände natten till söndag, jag hade legat på soffan eftersom jag inte kunde sova och när jag kom tillbaka in i vår säng låg älsklingen på min sida. Hade inte så mycket annat val än att byta sida och jag sov som en ängel. Vi har inte gjort det officielt än men än så länge sover jag bra på den sidan så varför byta tillbaka.
Idag har jag varit på kurs med jobbet. Sådär lagom kul, ville hellre vara hemma och julpynta lite, men väldigt givande faktiskt. Till middag idag blev det McDonalds. Jag hade lagt ut kycklingklubbor ur frysen och tänkte verkligen försöka äta det (att äta kött från ben är en utav mina största fobier). Men när jag var på väg hem, trött och kall så käde jag att jag verkligen INTE orkade laga mat så till middag blev det McDonalnds. Verkligen inte ofta vi äter sånt...
Hemma har vi nu satt upp julstjärna och tagit upp lite annat pynt från källaren. I veckan ska jag försöka ta mig till Hötorget och handla lite mer julblommor. Innan kursen idag hann jag kolla lite på adventsgrejer och jag har nu bestämt vad vi ska ha för adventsljusstake. Jag är taggad till tusen och på lördag efter jobbet tror jag faktiskt att det skulle kunna bli lussebullsbak. Lagom till första advent liksom! Måste till IKEA också och handla mer ljus, förådet har tagit slut här hemma!!




Min älskade mamma fuskar med julmust!





Kommentarer
Postat av: Vivi

Är stolt att du iaf tänkte äta kycklingben. du är bäst bbaby.. Im still working on the hälsenor! :P

2010-11-24 @ 11:20:47
Postat av: Mamsen

Det blir straffpoäng för deb bilden!!!!!!

2010-11-25 @ 11:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December