En sak som stör mig...

{ 2010-10-2019:03:00 } Dagbok | 1 kommentarer


Idag har jag bara varit på jobbet och det har liksom inte hänt något speciellt. Tänkte därför att jag skulle skriva om en sak som jag irriterar mig på. Jag irriterar mig på föräldrar som inte kan klä på sina barn ordentligt. Idag när jag och Julia gick till dagis så mötte vi en mamma med två barn, en var stor och gick själv medans den andra satt i vagnen. Barnet som satt i vagnen hade på sig endast två tjocktröjor och det REGNADE när vi gick till dagis. Okej om alla regnkläder är på dagis men då sätter man väl på vangen ett regnskydd eller ger barnet ett paraply. Har jag helt fel?
En annan gång då detta hände var när vi var i Örebro och var i parken och lekte. Det var två barn varav den ena kröp. Det var mulet och småduggade och den lilla kröp runt i mokasiner, mjukisar och tjocktröja i sandlådan (vi snacka några få plusgrader i luften). Det är klart att alla ska få göra som man tycker med sina barn men är det så kallt som det har varit vid dessa två tillfällen så tycker jag man tar på sina barn kläder. Dem kan inte säga till liksom utan det är upp till en som förälder att se till att barnen har rätt kläder på sig. Jag säger absolut inte att man måste köpa de dyraste och finaste kläderna, dock så tycker jag att kläderna ska fungera med vädret. Det är i alla fall min åsikt...

Nu ska jag nog ställa mig och baka scones tror jag. Anna-Karin ska sova över här, hon har ju numera sin bostad i Västerås och lite jobbigt att pendla när man ska jobba i Stockholm imorgon. Det blir alltså lite sleepover här hemma och jag tänkte bjuda på te och scones när hon kommer vid 22. Stackarn slutar inte förens 21.30!






Kommentarer
Postat av: Mich & Leon

Ja men den blir ju prefekt i april! pulver!

Är ju en vanlig "body-overall" väl? inte super tjock ute ju.. haha!

2010-10-20 @ 19:29:14
URL: http://michaelaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December