Tror jag håller på o bli sjuk faktiskt!

{ 2010-09-2920:48:24 } Dagbok | 0 kommentarer


Idag var en lång dag på jobbet, stängde! Känner nu när jag sitter och tittar på Idol att jag kanske håller på att bli sjuk, kliar liksom i halsen och jag har hostat hela dagen. Jag har faktiskt inte tid att bli sjuk...

Igår var jag och Timothy på föräldramöte på Julias dagis. Vi pratade väl om det mesta, hur gruppen fungerade med alla nya och det verkade gå bra. Vi pratade om deras rutiner, extrakläder och att man måste märka allt. Känndes som om vi hade koll på det mesta om jag ska vara ärlig.
En sak som kom upp, som jag liksom inte hade tänkt mig, var socker. Hur man inom Skarpnäcks Stadsdel, som vi tillhör, ska ta bort socker från menyn eller vad man ska säga. Okej kan väl jag tycka kanske men sen så börjades det prata om att man inte fick ketchup till korven eller sylt till pannkakorna. Det kan jag faktiskt inte tycka är riktigt rätt. Klart att man ska ha koll på vad barn stoppar i sig och visst ökar fetman men jag tycker att det får finnas gränser. Att man även vill dra ner på barnens "utetid" är ju bara helt otroligt. Låt barnen äta ketchup till korven och sen springa av det ute, vad är problemet undrar jag?? Får se vad som händer på den fronten. Ena fröken sa en bra sak, alla förändringar man gör ska alltid vara så extrema. Varför inte hitta en gyllene medelväg? Jag håller helt med henne.. Vad är Luciafirande utan lussebullar liksom, det skulle också tas bort? När låter man sånna här frågor ta över traditionen undrar jag.
Underbara Vivi och Johnny var barnvakt till prinsessan när vi var borta. När vi kom hem möttes vi av en glad tjej och god tacos på bordet. Älska bästa vänner....

Nu ska här betalas räkningar, jag har redan gjort mina men min Timothy ska också göra det. Lika tråkigt varje gång men något som måste göras och är så otroligt skönt när det är gjort!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December