Det blev påsklov!

{ 2011-04-2409:00:56 } Dagbok | 0 kommentarer


Helt plötsligt blev det påsk.. I fredags åkte vi ut till Dyvik. Vädret var ju verkligen helt underbart och man vill bara ut och njuta av solen! Bor man i lägenhet så blir det lite svårt att komma ut tycker jag. Vår ballefjong är super men då är det bara jag som sitter där och resten utav familjen sitter inne, inte roligt!
Vi åkte i alla fall ut på fredagen, familjen, Vivi och Johnnt, Lisa, min papa och syster. Vi blåse ur ägg och målade, Julia tyckte det var jätteroligt. Vi grillade och hade det super, slutade med att alla utom pappa sov över.
Påskafton inleddes med påskäggsletande, Julia tyckte det var jättespännande och blev såglad när hon hittade äggen. Eftersom hon bara är tre år så ville jag inte ge med bara godis så stoppade lite annat i äggen. Hon fick ett "upptäckarset" med förstoringsglas, hov och en liten ask man kan lägga insekter i och titta på. Hon fick ett linne med matchande halsband och armband. Jag hade köpt matchande mössor till barnen också..  Noah fick en body och byxor, en reflex till vagnen och sen nappar! Julia fick leta efter lillebrors ägg också!
Vi satt och njöt av solen hela förmiddagen och lagom till lunch kom Tina, Eva och Freja med påskmat. Vi åt gott och sen gömde Julia och farmor lite mer ägg som det skulle letas efter. Vi mös lite mer i solen och vid halv fem så åkte vi hemåt! Det blev slapp hemma hos oss med hämtmat och film på TVn.
Nu ska vi göra oss iordning och åka iväg till Plutten och sitta i hans trädgård. Timothy och Johnny har ju lite svårt att sitta stilla så dem ska klippa träd (Timothy ska förhoppningsvis städa vår bil också)!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December