Här kommer recept Nana!

{ 2011-08-2914:30:00 } Livets goda | 1 kommentarer


Mina muffins!

100 gsmör
2 ägg
1.5 dlströsocker
11 tsk vaniljsocker
2 dk mjölk
1 st citron, skalet
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypasalt

Den fyllning man vill ha!

1. Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små.


2.
Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.


3.
Rör ner smält smör, mjölk och rivet citronskal.


4.
Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten.



5.
Placera ut pappersformar i en muffinsplåt.


6.
UPDATE, när jag hällt i smeten i formarna lägger jag i den fyllning jag vill ha på toppen. Det kan vara vad man vill, den här gången blev det blåbär men annars brukar jag göra med hallon, choklad eller något annat mumsigt.


8.
Grädda i mitetn av ugnen cirka 10 minuter eller tills de är gyllenbruna och "torra" inuti. (Provstick med en potatissticka, den ska vara helt torr när när du dragit ut den)

Jag sätter alltid mina formar i en muffinsplåt när jag bakar muffins. Utan plåten så flyter pappersformarna ut och de tappar de lätt formen. Med plåten som stöd för formarna får man höga och fina muffins!








Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår inte, "fyll med valfri fyllning, se nedan" ?

när kommer blåbären in i bilden, blandar man bara i dem i smeten..eller? vad dum jag kände mig nu haha men vill ju göra såna :) tacksam för svar

2011-08-30 @ 16:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December