Klar med tårtor

{ 2011-12-2922:02:10 } Dagbok | 0 kommentarer


Efter som vi var sjuka här hemma över jul så valde vi ju att flytta Timothys födelsedagskalas. Imorgon är dagen och jag har gjort tårtor. Har varit ganska insnöad på att göra "vanliga" tårtor men när vi var på lilla Charlies kalas så bjöds det på moussetårta och nu är jag helt inne på det. Har gjort två stycken då jag inte riktigt vet hur många som helst. Båda är i alla fall med browniebotten sen har den ena limemousse och den andra vitchokladmousse. Tror det kan blir gott.. Hmm, känns lite som om jag tar ut segern i förskott här. Vi har ju inte sett de färdiga tårtorna än så kanske inte ska ropa hej.
I övrigt så kommer vi bjuda på lite plockmat, gör typ alltid det känns det som. Jag resonerar såhär, det är lätt att göra och alla BRUKAR hitta något som de tycker om. Det är en win-win situation och vem tycker inte om det?!
Julia har precis vaknat sådär jobbigt igen, fick henne att somna om i vår säng. Vet helt ärligt inte vad jag ska göra så imorgon är det jag som hoppar på telefonen och ringer BVC för råd. BVC är mitt ständig bollplank och jag är så glad att jag har dem, tror inte man kan vara mer nöjd. Noah somnade som han skulle men vaknade av storasysters skrik och är nu klarvaken. Håller tummarna för att han kan somna om med välling vid halv elva. Imorgon är en dag fullproppad med massa att göra så att vara någorlunda utvilad känns som ett måste!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December