Planera jul

{ 2011-12-0312:30:00 } Dagbok | 1 kommentarer


Det här med jul alltså... Jag älskar julen, verkligen, men ibland blir det faktiskt ett litet ångestmoment! Vet inte var vi ska fira och helst av allt skulle jag vilja samla alla som jag älskar under samma tak och ställa till med dunderfest. Nu går inte det eftersom vi bor i en trea så då får man göra det bästa av situationen och hoppas på att alla blir nöjda på ett eller annat sätt.
Först var tanken att vi skulle fira hemma hos min pappa men så kom jag på att vi har absolut mest att ta med fram och tillbaka dit så vi ändrade och nu blir det till att fira hemma hos oss. Jag blev astaggad och tänker nu göra ett riktigt julbord! Vi ska lite halvt köra knytkalas och jag tänker slå på stort. Ska försöka att sätta mig ner i veckan och planera vad jag vill laga för mat, vilket julgodis vi ska göra och sen måste jag komma på vad jag ska göra för pepparkakshus också. Kalendern på kylskåpet är ganska tom just nu men känns som om den kommer fyllas ganska snabbt.
Bestämt är i alla fall att JULAFTON blir hemma hos oss och sen får vi se... Man får inte glömma att julen inte bara är julafton utan uppdelad på flera dagar!








Kommentarer
Postat av: Martha Herbert

Julen är bäst i Sverige. I USA det är mest Julafton, Juldagen och Nyårsafton och Nyårsdagen, Har det så bra! Jag saknar Lucia här också!

2011-12-07 @ 00:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December