MVC vecka 29

{ 2011-01-1713:16:55 } Bebis graviditeten | 1 kommentarer


Idag var jag hos MVC på koll. Mamma som sov över igår var med och skulle få lyssna på lillebrors hjärta. Vi mätte magen och har nu ett SF mått på 32. Hon tyckte det var stort, låg lite över kurvan så fick hon ville att jag skulle gå på ett extra ultraljud. Jag blev lite rädd faktiskt, tänk om något skulle vara fel! Tänkte att jag skulle få vänta i kanske två veckor på att få tid och då gå och vara orolig hela tiden men vi fick en tid direkt.
Det mättes massa saker på lillebror...

Skallbredd: 73 mm
Bukdiameter: 79 mm
Lårbenslängd: 52 mm

Vikten förväntades vara 1232 g och den beräknades till 1267 g.
Alltså 35 g mer än vad han borde men hon sa att det kan bero på att att han svalt fostervatten eller något.

När vi gick därifrån så var jag i alla fall lugn och allting var normalt! Han ligger precis på kurvan så det här ska nog gå bra! Nästa tid blir 14/2! Längtar tills han kommer och tycker det är helt sjukt, samtidigt kanske sunt, att man oroar sig så mycket!



Kommentarer
Postat av: Moster Vivi

PERFEKT dag för återbesök, E! <3 Alla hjärtans, vår 1 års dag och er förlovningsdag! PERFEKT!

2011-01-17 @ 16:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December