Föder TYP barn...

{ 2011-03-2410:14:50 } Bebis graviditeten | 7 kommentarer


Ja vi föder TYP barn här hemma. Var inne på specialmödravården igår för att jag hade så mycket sammandragningar men fick svaret att det kunde komma ikväll och det kunder komma om 4 veckor. Jag gick hem lite halvt deppad och hade känslan att jag skulle vara gravid för alltid.
Hem och laga mat, mysa på soffan... Jag kände hur jag fick lite värkar men det har ju haft ett tag så tyckte inte det var något konstigt. När klockan var halv tio så tänkte jag kasta in handduken och gå och lägga mig, var tvungen att gå på toa först bara. När jag stod inne på toan så känner jag hur det är något som spricker, precis som en vattenballong. Snabb som jag är så hoppar jag i badkaret och ropa på Timothy. Hans svar "jag ska bara ta på mig jeans och sen kan vi åka..." Jag ringer Vivi som frågar om jag har värkar, helt normalt typ eftersom jag har haft det ett tag nu. Jag säger att vattnet precis gick och jag kan verkligen höra hur hon hoppar upp ur sängen, slår lite på Johnny och säger att dem måste åka nu. Dem var verkligen är på 10 minuter... Ringde SÖS och sa att vattnet hade gått. Vi fick komma på koll, dem gjorde CTG men den visade att sammandragningarna inte var så täta. Vi blev utskickade på promenad en timme på Söder, älsklingen hann med en kebab innan vi var tillbaka på SÖS igen.
Kopplades upp till CTG igen och det var lite mer men inte så tätt, vi blev hemskickade igen. Har haft värkar hela natten, typ var 10de minut men dem har avtagit lite nu. Ska ta oss ut på promenad snart och hoppas det sätter igång igen. Kommer vi inte igång idag så blir det igångsättning imorgon, skulle helst slippa men, men! Kommer väl updates här när det finns tid och ork antar jag!



Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh vad spännande!! Lycka till nu och hoppas det kommer igång av sig självt!

2011-03-24 @ 12:20:23
Postat av: Mich

Go Emelie!!! Vi vääätar...



Kom igen nu love!! ♥ ♥ ♥ ♥

2011-03-24 @ 12:52:53
Postat av: Nicole - mamma till C & gravid

Allt kommer gå bra! Är helt övertygad :)

Lycka till

Puss!

2011-03-24 @ 13:51:16
URL: http://nicoleb.blogg.se/
Postat av: May

Hej Em,

Wow! Nice job! What an amazing mama you are!!!! I can't wait to talk to you guys. Was wondering what "CTG" is? We have EFM (external fetal monitoring) E det samma? Jag ringer om nagra dagar.

puss till alla!

MM

2011-03-25 @ 01:55:19
Postat av: Fannt

Nu är lilla Noah ute! 3035 och 48 cm!

2011-03-25 @ 08:18:04
Postat av: Emelie

Stort grattis till lillebror!!! :)

2011-03-25 @ 09:12:37
URL: http://notjustasummerlove.blogg.se/
Postat av: Anna Windirsch

Stort grattis till er lilla familj.

Kramar

Alva, Johan och Anna

2011-03-25 @ 20:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December