Cirkus Maximum

{ 2011-05-2109:13:30 } Julias äventyr och påhitt | 1 kommentarer


Jag tyckte att det var lite dyrt med en cirkusbiljett för 370 kr. Jag tänkte på den cirkus som vi var förra gången och den hade inte varit värd 370 kr, cirkus Maximum däremot var det definivt! Ett enormt tält, jättebra cirkusartiser och goda popcorn. Jag tror vi köpte en av varje godissort dem hade.
Cirkusen öppnade med clown som fick Julia att i princip svimma av skratt. Julias absoluta favorit var hästarna. Vita, bruna och svarta hästar som gjorde massa olika konster, tänk att man blir lika imponerad varje gång en häst går på bakbenen. Min favorit var nog luftakrobaterna tror jag. Personligen så skulle jag aldrig våga slänga mig ut på dem höjderna! Det var syskon som utgjorde gruppen med luftakrobater, tänk att vara deras föräldrar säger jag bara! Vet inte riktigt vad Vivis favorit var, kanske kamelen med sne puckel, tror vi skratta så vi nästan gjorde i byxorna han var så cool! Kanske de små hundarna som red på ponnyn eller männen som kastade varandra superhögt, gjorde olika volter och landade som om ingenting hade hänt.
För mig har cirkus alltid haft exotiska djur, har tom för mig att det fanns elefanter på min tid?! Den här cirkusen hade zebror, kameler, lamor och några jättecoola kossor. Julia var helt tagen av allting som hände samtidigt i manegen!
Någonting som var helt nytt på cirkusen var motorcrosscyklar som åkte i som en hamsterbur eller vad man ska säga. Det började med en som åkte runt i hela "bollen", det blev två cyklar, två cyklar + en tjej och tillslut var det tre cyklar i buren som åkte runt samtidigt. Svårt att beskriva men det var verkligen jättehäftigt! Cirkusen var en hit, kommer bli en årlig grej vi gör har jag bestämt!
Noah var med pappa på födelsedagskalas och det hade gått jättebra! Matade precis innan och så hade dem ersättning där! Det var verkligen jättebra för mig och Julia att göra något bara vi utan pappa och lillebror. Hon var sådär överlycklig som jag älskar att se henne...







































Kommentarer
Postat av: Fanny

VARFÖR VAR INTE JAG BJUDEN ERA MUPPAR??????!!!

2011-05-23 @ 08:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December