Flyttat hem till svärfar!

{ 2011-05-1012:13:20 } Dagbok | 1 kommentarer


Igår började dem ju renovera vårat ena badrum, vi hoppades på att vi skulle kunna bo hemma under tiden men det går inte! Byggdamm och gubbar som springer ut och in är inte det ultimata för Noah, inte för Julia heller för den delen som har hela våra garderober i sitt rum då det var tvugna att riva ut dem för att komma åt ledningar. När Timothy slutat jobbet igår och Julia var hämtad på dagis så packade vi det nödvändigaste och flyttade hem till Timothys pappa. Vet inte hur länge vi kommer att bo här, Timothy pratade med byggarna idag och sa att vi hade flyttat ut under tiden de byggde och att dem då ska passa på att göra det andra också. Det är som sagt inte tidsbestämt hur länge vi kommer att bo här men någon vecka blir det nog i alla fall.
Det blir lite knepigare att ta sig till dagis... Anitngen får vi åka buss och sen gå en bra bit eller så går vi hela vägen (Julia på ståbrädan då såklart, superbra träningn för mig!) Tog ca 30 min att gå hem från dagis, den promenaden i mina superskor kan ju inte bli annat än succé!
Possitivt med att bo här, förutom trevligt sällskap av Plutten, är att det finns en trädgård. Jag har idag tvättat här hemma och sen hängt ut på tork i trädgården, apmysigt!!! Ikväll väntas grillning till middag för att sen ta oss ner till baseballplanen och titta på Johnny som har match. Är lite som semester det här faktiskt... När dem är klara där hemma sen så ska vi hyra in en städfrima som får städa riktigt ordentligt, byggdamm är inte att leka med liksom och tar sig in överallt!
Nu ska jag ut och hänga sista tvätten och sen sätta mig med en god bok... Älskar vädret!



Kommentarer
Postat av: BFF

Flitgränd is the S H I T!

2011-05-10 @ 15:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December