Vaknat till sommar!

{ 2011-05-2208:42:37 } Dagbok | 1 kommentarer


Nu har vi vaknat här hemma. Natten har varit jättebra, Julia sov hos oss (hittade ingen bra plats till hennes madrass i vårt rum, där lägger jag ribban för dagens porjekt!) och Noah sov i sin säng. Han vaknade en gång vid fyra och ville ha mat och när han var färdig somnade han om igen!
Nu sitter vi i mammas underbara kök och äter frukost, Sverker står vid kaffemaskinen och gör oss gottkaffe till oss. Känns lite halvt som om vi skulle vara i Italien! Suuuuperväder och gott kaffe... Det är verkligen helt blå himmel och jag räknar med att vi ska vara ute hela dagen. Kanske gå till Stadsparken så Julia får leka! Kanske montera upp studsmattan så Julia kan latja här hemma. Jag älskar att dagen inte är planerad, att affärer inte är öppna och att vi verkligen inte måste göra någonting ALLS! Det här är precis vad jag behöver!
Min lillebror Ludde är supergullig med Julia och det har blivit hennes idol tror jag. Igår när vi kom fram så spelades det fotboll och lektes kurragömma! Jag var som sagt på och tittade på min mamma när hon hade föreställning. Fröken Julie heter uppsättningen (av August Strindberg för er som inte vet det...) och den spelas UTOMHUS. Man hade byggt jätefin scenografi verkligen gick hand i hand med miljön. Mamma var såklart bäst men alla andra skådespelare gjorde också en dunderinsats. Efter gårdagen så har jag kommit på att jag faktiskt tycker om att gå på teater, känslan av att själv fantisera om hur karaktärerna har kommit till är riktigt underhållande. Jag var ju själv och tittade på pjäsen och i pausen tog jag mig en fika i Slottsfiket och bara njöt!
Vid tio kom vi hem till min underbara familj! Julia låg och sov och Noah var på gullehumör, min man var underbar och jag var lyckligast i hela världen just då!



Kommentarer
Postat av: Vivvs

Mitt Soon-To-Be mammahjärta blir helt varmt, BFF!

2011-05-23 @ 08:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December