Vintermånad

{ 2011-11-0209:56:36 } Dagbok | 0 kommentarer


Som alla andra verkar ha kommit på så har det även slagit mig att det nu är vintermånad. Känns inte som det dock tycker jag, det är ju fortfarande ganske varmt ute.
Julen ska i alla fall börja planeras. Paket till kalendrarna har börjat inhandlas och i nästa vecka ska jag åka och handla tyger så jag kan sy påsar till dem. Måste gå igenom lite vad vi har för julpynt och sånt också, vet att vi handlade lite förra året men tror vi måste kompletera i alla fall. Vad ska man göra för kul med adventsljusstaken i år tro? Hmm.. kanske ska sätta mig och titta runt lite på olika sidor idag för att finns inspiration eller så går jag ner till Konsum sen och handlar Lantliv, dem brukar ha riktigt fina idéer!
Börjar också spåna lite på vad man kan köpa i julklapp till allesammans, vill att det ska bli något riktigt bra som personen har nytta av, det vill man väl i och för sig varje år men sen brukar det sluta med att jag får smått panik i alla fall och köper nått som jag kanske inte alls har tänkt mig. Vad ska man köra för inlagningstema i år tycker ni? Nu blev det mycket att tänka på och jag blev helt trött i huvudet.. Måste också planera in när vi ska baka och så. Eftersom vi har gasspis här hemma som jag aldrig riktigt lär mig hur man baka bullar och så i tänkte jag försöka baka allt hos mamma eller så. Vi skulle planera in en bakhelg! Ska kolla vad jag ska göra för pepparkakshus också. Gör nog inte varsitt till barnen i år, känns inte riktigt som om Noah uppskattar det är faktiskt så jag gör nog ett som hela familjen kan njuta av istället. Tomtens verkstad kanske?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December