Kycklingsoppa

{ 2011-10-1118:40:24 } Livets goda | 1 kommentarer





Du behöver:

-  250 g kycklingfilé
- 1 äpple
- 1 gul lök
- smör att steka i
- 1 msk curry
- 1 krm peppar
- 1 krm socker
- 1 burk krossade tomater
- 3 dl matlagningsgrädde
- 1 dl vatten
- en nypa salt
- 2 st grönsaksbuljongtärningar
- lite finhackad färsk persilja


Strimla kycklingen. Kärna ur och strimla äpplet, skala och hacka löken. Stek alltsammans i smör tillsammans med curry i en gryta. Rör i peppar, tomater, matlagningsgrädde, vatten och bulijongtärningar. Låt soppan koka några minuter, salta och sockra. Strö över lite persilja och servera med en skiva gott bröd.



Kommentarer
Postat av: helen

hur många är "s st buljongtärningar"? :)

2011-10-13 @ 09:04:53
URL: http://helenthelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December