Alby friluftsgård

{ 2011-09-1708:47:13 } Julias äventyr och påhitt | 0 kommentarer


Igår tog vi oss ut till Alby friluftsgård. Vi grillade korv (vilket var svårare än jag trott), tittade på djur och promenerade. Största delen av tiden gick till att få igång elden. Let's face it, jag är inte riktigt någon vildmarkstjej och jag tror aldrig att någon egentligen har visat mig hur man gör upp eld. Ved och allt sånt fanns, den hade legat ute i en "tunna" vilket jag inte riktigt tror hjälpte för den var helt fuktig. Det tog i alla fall hundra år att få igång den och sen tog det hundra år till innan det var bra glöd så man kunde grilla. Gott blev det i alla fall och vi kände oss stolta som bara den.
Det fanns kossor, får och hästar där. Julia var i himlen där för en stund! Efter några timmar åkte Julia iväg med Fanny till stallet och fick ta hand om hästar. Det var verkligen en heldag för lilletjejen!  







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December