Man pratar om terrible two...

{ 2012-04-2308:00:18 } Dagbok | 2 kommentarer


... men det är ingenting emot en trotsig fyraåring! Jag vill bara meddela att jag sliter mitt hår här hemma. Julia ska göra som hon vill i precis ALLTING! Någonstans känner jag dock att jag måste dra gränser, sätta ner foten. Jag tycker t ex att man äter upp sin macka rakt av (inte håller på att ta av pålägg osv), det är sängdags när mamma och pappa säger.. Ni vet sånt som är basic!
Idag går dock ingenting och jag känner mig som världens dummaste mamma. Jag tar ett djupt andetag och räknar tio, min farmor sa en gång att det hjälper att spola handlederna i kallt vatten. Jag tror att det får bli mitt nästa steg för att inte bli totalt och fullkomligt galen!




Kommentarer
Postat av: Mi ♥ mamma till L & C

Be strong! I know you are...



Men som du säger, det MÅSTE finnas gränser och du MÅSTE visa vem som bestämmer! Jag vet att Julia är envis som bara den men försök vara värre du!

Och jag håller absolut med om detta trots.. Nu när dom förstår så otroligt mycket så utvecklas det på ett helt annat sätt. Blir uppkäftigt!



Krams på er!! ♥

2012-04-23 @ 08:31:58
URL: http://flavorsofmylife.blogg.se/
Postat av: MM

Du, halla! Jag vet PRECIS vad du menar- Luna ar helt fan pucko just nu. Jag blir galen. Och sen kanns det some jag e elakast Mamma i hela varden. Kallt vatten huh? Ske prova det. :-)

2012-04-25 @ 03:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December