Monstermamma

{ 2012-04-0520:31:31 } Dagbok | 0 kommentarer


Dagen som började så bra... Noah har i och för sig vattkoppor, hur många som helst, men han är en riktig kämpe och klagar inte alls speciellt mycket. Bortsett från kvällar och nätter såklart! Varför blir man alltid sämre på kvällar och nätter? Trött är bara förnamnet på vad jag är idag men trots detta var jag pepp på morgonen.

Barnen och jag tog en sväng in till stan för att handla inför påsken. Eftersom vi varit borta har jag inte alls hunnit med och jag skulle ljuga om äggen i år inte är inhandlade under stress med en klump av panik i magen. Aja, nu har jag dem i alla fall! Äggen fylles med lite småpresenter och gottis till Julia faktiskt!

Jag strosade runt ett bra tag utan att riktigt hitta vad jag ville ha med stressen som ett svart moln över mitt huvud. Noah sov så sött i vagnen men Julia bestämde sig för att göra tvärt emot vad jag sa. Jag kör ju med ståbräda till henne, mest när vi är inne i stan, för att hon inte ska komma bort (skönt att veta var man har henne). Idag var den dock ingen hit, det var tydligen mycket roligare att hoppa upp och ner, springa bort bland hyllor mm. När vi kom ut från NK så fick jag ett bryt. Jag förvandlades till monstermamma! Jag skrek inte rakt ut eller så men jag kan lova att tårarna inte var långt borta. Ni vet den där känslan av total hopplöshet och man inte vet var man ska ta vägen?! Lusten att handla påskägg var som bortblåst, att åka hem och dra täcket över huvudet var mer än lockande. Känslan av att alla tittade på mig som om jag var världens monster med ett barn som var totalt ouppfostrad är nog bland det mest obehagliga jag varit med om.


Egentligen finns det nog ingenting speciellt jag vill säga med det här utan jag är nog mer paff över hur jag reagerade i situationen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December