To say night night

{ 2012-04-1220:18:24 } Dagbok | 2 kommentarer


Att vara ledig leder till "rubbningar i schemat" vad det gäller läggningar. I Italien sov Noah i samma säng som mig och Timothy och ute på landet så nattades båda med antingen Timothy eller mig brevid tills dess att John Blund kom. Nu när vi är hemma igen och tillbaka till det gamla vanliga så känner jag inte riktigt att det fungerar dock. Hur mycket man än älskar att vara förälder så är vuxentid superviktigt för att man ska fungera, tror jag i alla fall!

Vi har därför börjat jobba på ordentliga nattningsrutiner här hemma och Han där uppe ska veta hur jobbigt det är.
Vi äter middag vid halv sex och efter middag städas alla leksaker undan... Vi byter om till pyjamas och antingen så tittar vi lite på film eller så läser vi bok.
Vid sju så säger vi god natt och sen är det tänkt att dem ska somna alldeles själva i sina egna sängar. Julia har väl accepterat det men det kan jag väl inte direkt säga om Noah. Så fort man går ut från rummet så är det som om hela hans värld rasar samman. Det gör riktigt ont i mamma hjärtat men jag vill på något vis inbilla mig att vi gör det här för hans skull också. Idag tog det i alla fall en kvart mindre än i tisdags och onsdags så jag tror vi är på rätt väg! Klockan 20 sov båda barnen!


Nu sitter jag här i min lilla "kontorshörna" med levande ljus och njuter av tystnaden. Ska snart springa iväg till lokalen som dopfesten ska hållas i på lördag och ställa iordning bord, planering är A och O!


Vuxentid i mysiga kontorshörnan




Kommentarer
Postat av: Mi ♥ mamma till L & C

Åh så mysigt! Lampan hade jag tänkt till Leons skrivbord också! Men kanske är den lite för stor.. ska kika igen på ikea!

2012-04-12 @ 20:31:46
URL: http://flavorsofmylife.blogg.se/
Postat av: Mamma

Kalasbra! Heja heja!!!!!

2012-04-12 @ 23:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December