Valborg

{ 2012-04-3010:57:02 } Dagbok | 1 kommentarer


Valborg idag då och vi barnen börjar med att skrämma livet ur mig.
Jag stod och plockade in disk i diskmaskinen... Min lilla väska som jag hade med mig i lördags står fortfarande kvar i sovrummet {varför är det så svårt att plocka upp direkt?} och det är såklart superkul att riva i. Kläder är okej kan jag tycka men smink och sånt är AJAJ! Sånt är vår dotter mycket medveten om men för att vara på säkra sidan så la jag undan den neccesären på skrivbordet. Busungen klättrar upp på stolen och tar ner den i alla fall, gör allt som mamma säger att man INTE får dvs.


När jag efter 5 min kom in i sovrummet var både hon och Noah fint sminkade med mascara o allt. Dröjer inte länge innan jag märker att ett utav mina örhängen är borta, PANIK! Jag frågar Julia om hon sett det och hon svara Noah stoppat det i munnen. Upp med Noah i knät och jag fullkommligt stoppar in mitt huvud i hans mun och letar förtvivlat. Tror ni jag hittade det, icke, och paniken sprider sig ännu mer. Han andas som han ska, hostar inte eller kräks inte heller. Ringer direkt mina bästa vänner på Vårdguiden och frågar och dem säger att vi måste åka in till Astrid Lindgrens. När man hamnar i ett sånt läge handlar man per automatik och jag ringer Timothy som är hemma på två sekunder. Julia iväg till dagis och vi åker ruskigt snabbt till sjukan.
Där konsterar man att det inte är någon fara och örhänget kommer att komma ut den vanliga vägen. Skööönt, så extremt lättad blev jag. Självklart hinner man klandra sig själv, lite halvt dö inombords och anklaga sig själv för att vara den sämsta mamman på jorden och jag har kommit fram till att jag helst av allt vill bära på Noah konstant nu. Ha honom som i en skyddad plastbubbla och skydda honom från allt ont, och mycket mer, HELA tiden. Överbeskyddande mamma, när inte alls...


Men som sagt, Valborg idag och vi ska fira hemma hos Timothys pappa. Grilla och sen gå till den gamla vanliga brasan, den vi gick till båda två när vi var små. Fiska fiskedamm får man göra där och så sjungs det lite fint.
Innan Julia ska hämtas på dagis så ska jag ta fram dammsugaren och damma av lite här hemma. En promenad känner jag är ett måste också, kaffe på Söder?




Kommentarer
Postat av: Sussi

Usch vad otäckt! Vad skönt att allt ordnade sig!

2012-05-11 @ 14:18:34
URL: http://tylerochquentin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December