Mellis á la nyttig

{ 2012-08-0717:04:19 } Livets goda | 1 kommentarer


Keso med hallon
 
I ett desperat försök testar jag att ändra mina matvanor här hemma. En tjej på jobbet som hjälper mig faktiskt, hon är ett riktigt hälsofreak, äter rätt och tränar mest varje dag gör hon!
Jag tänker inte va en sån som säger att jag ska gå ner massa i vikt osv förens det faktiskt händer. Därför tänker jag bara säga att jag gör ett RIKTIGT försök att lägga om min livsstil = mer motion och bättre mat. Jag gör det här för mig själv, för att jag är trött på magen som hänger som en degklump och dallrande gäddhäng. Vi lämnar det där!




Kommentarer
Postat av: helen

Ät mycket protein, det håller du dig mätt på länge.
Testa kvarg med lite fun light i, massor av protein och smakar gott med lite FL i. Annars kan man ta nektarinbitar, melon, ananas i. Super gott. Finns billig light kvarg på lidl, annars tycker jag icas lättkvarg är godast.
På ica maxi finns ett chokladpulver, typ oboy, som det inte finns något tillsatt socker i. Det heter typ chanderel, står vid oboyen. Sen kan du prova att ha i stevia att söta saker med istället för socker. Man använder amma mängd stevia som socker, dock inte samma vikt för stevian är mycket lättare än socker.
Sedan finns det ju massor av protein i ägg som dessutom är super nyttigt.
Kvargen kan man fö göra massor på! Jag brukar göra pannkakor på kvarg, ägg, lite mjöl, en skvätt mjölk, vanilj essens och lite stevia. Mycket protein så man behöver inte smälla i sig jätte mycket för att bli mätt.
Föresten, lite kvarg, med fun light i och sedan toppa med frusna bär, det blir som glass. Ställer man in det ett tag i frysen, ja då har du verkligen glass! NOM NOM! :)

Svar: Vad gulligt av dig! Jag ska verkligen testa... Kram
Emelie

2012-08-08 @ 09:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December