tomtenissen är med i projekt

{ 2012-12-1318:24:00 } Noah i ord | 0 kommentarer


 
Japp, vår lilla tomtenisse har blivit utvald till ett projekt. Hans sjukdomshistoria, som ni vet, är inte den roligaste och nu har Poppisen valts ut till projekt! Han har helt enkelt fått "en egen" sjuksköterska. Det är något som provats bland vuxna tidigare, varit mycket uppskattat, och nu även testas för barn. I tisdags var vi och träffade "våran sjuksköterska" som kommer fungera som hans kontakt med sjukvården. Vi kan t ex istället för att ringa till Vårdguiden ringa till henne och få råd, kan vara lite lättare då hon känner Noah på ett annat sätt, vet hans bakgrund och kan titta i hans journaler. Hon kommer även boka tider hos olika läkare om det skulle behövas...
Egentligen tror jag inte att det är något speciellt med just Poppisen och det är därför han är utvald, det finns säkert massa andra barn som också har en sån här kontakt. Jag kan dock inte sticka under stol med att det är väldigt passande då vi praktiskt taget har klippkort på Sachsska Barnakut... Lämpligt, lämpligt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December