Utskrivna

{ 2012-02-1414:03:47 } Noah i ord | 0 kommentarer


Idag var vi tillbaka på SÖS, har varit på permis nu sen i lördags och haft telefonkontakt med dem på avdleningen.
Kl 11 var vi tillbaka för att träffa läkaren i alla fall och det gick super, vi är numera utskrivna och hemma för gott! (peppar peppar...)


När vi låg inne första gången så togs det ju massa prover och det visade sig att prinsen ÅTERIGEN fått RS-virus. Chansen att man ska få det igen är väldigt liten så man skulle kunna säga att han hade maximal otur. Pratade med min favvo-sköterska om RS-viruset och man kan tydligen inte få samma RS-virus flera gången utan den muterar sig.

Viruset jobbade sig ner i magen och det tillsammans med antibiotikan gjorde att han inte fick behålla någon mat alls men jag kan gladeligen rapportera att han idag har ätit sitt första HELA mål sedan måndag förra veckan! Totalt gick Noah ner 1200 gr så nu väntar enorm påfyllnad av reserverna han hade, dem är ju slut nu skulle man kunna säga. Här blandas mat med både creme fraiche och grädde, i vällingen har vi en klick smör.. Snart kommer han vara gamla Noah igen hoppas vi på, vår alldeles egna dunderklump!


Hela den här resan har varit extremt jobbig och jag har i många stunder kännt mig helt tom. Men som jag brukar säga "ingenting ont som inte har någontin gott med sig.." I den här soppan har jag kommit fram till att det verkligen är sjuksköterska jag vill bli. Känner verkligen att det är dags att ta tag i studierna nu och göra någonting av mig själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December