Nu är dem här

{ 2012-07-1820:03:01 } Dagbok | 0 kommentarer


 
Jag syftar förstås på Timothys moster och hennes familj. Dem landade på Arlanda klockan sex imorse från Boston och ska vara här i två veckor. Synd att jag jobbar nästan hela tiden, jag tänker stor fet lön stor fet lön...
Hela dagen har i alla fall tillbringast ute på landet i solsken, hör-o-häpna!

Roligast av allt är att vi har barn i nästan precis samma åldrar. Julia är några månder äldre än Luna och deras Fisher några månader äldre än Noah. Julia och Luna hade superkul och trots att dem inte pratar samma språk så förstod dem varandra. Jag hörde tom Julia prata på engelska några gånger och Luna på svenska också för den delen.
Önskar att mina barn blev tvåspråkiga, dem har ju en farmor som praktiskt taget är från USA (amerikansk medborgare är hon, Timothy och hans bror också för den delen..) och sen bor ju hela tjocka släkten på andra sidan Atlanten. Vi försökte verkligen ett tag med Julia men numera handlar det med om att hon tittar på filmer på engelska. Tänker att det vore en himla fördel sedan när dem börjar skolan. Nu känner jag mig aslat och faktiskt ganska dum men när det inte är ens förstaspråk så blir det helt plötsligt en annan grej. Hmm... Det jag egentligen ville säga var att jag var imponerad av båda barnen idag.
 
 
Nu är vi hemma och jag ska släng på mig mjukisarna och slänga mig på soffan! Snart börjar favoritprogrammet...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December