Nyårslöfte? Nej, måbralöfte!

{ 2010-01-1019:53:11 } Träningsdagbok | 3 kommentarer


Jag och Vivi har skaffat gymkort på Eriksdalsbadet. Känns så himla lyckat! Vi var där i lördags och tränade, kollade lite hur det såg ut och fungerade och så. Vi har gjort upp plan för hur mycket vi ska träna osv. När vi var i kassan och hämtade pappar och penna så frågade killen som satt där om vi hade nytt nyårslöfte. Jag var snabb i käften och svarade att nej minsan det är ett måbralöfte.

Såhär ser i alla fall vår plan ut...

Hur mycket vill vi träna i veckan? Mellan 3-4 h/v vill vi träna.

Kortiktiga mål: Jag vill gå ner minst 5kg och minska mina "lovehandels" med 3 cm innan den 1/7-10. Jag vill få bättre hållning och kondis. Jag vill kunna springa 30 minuter på löpbandet.

Långsiktiga mål: Jag vill vara snygg för Timothy men främst för mig själv. Jag vill känna mig bekväm med min kropp och ha kontroll på vad jag stoppar i mig.

Ett träningspass kommer att se ut ungefär såhär...

Uppvärmning: Gå på crosswalker (RGS som jag och Vivi kallar det, "Roliga Gå Saken" i tio minuter. Vi ska varje månad att försöka att lägga på fem minuter. Stretching.

I gymmet: Gå igenom hela kroppen. Armar, rygg, mage och ben. Kommer nog att se lite olika ut från gång till gång.
Spring på löpband eller gå på RGS, börja med 15 minuter och öka här också.

1ggr i veckan så ska vi simma en timme.






Kommentarer
Postat av: Fanny

Heja heja!

2010-01-11 @ 08:28:39
URL: http://fannyklaracecilia.blogg.se/
Postat av: Love Oliwers mamma

Vad kostar gymkortet där då?:)

kram Love

2010-01-11 @ 18:05:14
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/
Postat av: vivi

two hot pieces of ass!

2010-01-15 @ 09:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December